Kamis, 14 Februari 2008

Ebook Panduan Asas Cpanel



Apa Yang Anda Perolehi Melalui Ebook Ini

Anda akan ditunjukkan bagaimana untuk mendapatkan nama domain, web hosting dan login pada Cpanel anda dan cara menukarkan password untuk keselamatan hosting anda.


Anda juga akan ditunjukkan bagaimana mengoptimasikan email Cpanel anda dengan berkesan untuk Perniagaan Internet anda. Memasang email tambahan disamping menggunakan dengan sepenuhnya email anda menggunakan tool-tool autoresponder, Quota, password email tambahan dan sebagainya


Anda akan diberikan panduan bagaimana untuk upload laman web anda ke server hosting anda. Anda juga akan diajar bagaimana membuat link download menggunakan Password Protect Directories untuk lebh keselamatan supaya orang lain tidak dengan mudah mendapat link download anda.


Menunjukkan penggunakan Redirect, Add on domain, Parked domain dan Subdomains dan cara memasangnya.


Cara menguruskan File manager web hosting anda dengan baik. Juga teknik-teknik menambahkan fail atau folder pada hosting anda. Anda juga ditunjukkan bagaimana upload laman web anda menggunakan Cpanel.


Penerangan adalah ringkas dan padat juga secara terperinci.


Kesemuanya adalah panduan asas. Tidak melibatkan perkara-perkara advance yang tidak begitu digunakan dalam Perniagaan Internet ini. Ini memudahkan pemahaman anda mengenai kesemua tajuk yang diutarakan.


Anda juga akan ditunjukkan bagaimana mengoptimasikan email Cpanel anda dengan berkesan untuk Perniagaan Internet anda.


Anda akan di tunjukkan bagaimana membuat Error Pages dengan berkesan dan memberikan keuntungan untuk anda kelak.


Anda akan ditunjukkan cara mudah membina PHP support, forum dan apa-apa juga perkara berkaitan skrip tanpa melibat pemasangan yang rumit dan tentunya mudah difahami.


Anda akan ditunjukkan bagaimana menggunakan satu fungsi untuk mempromosikan link affiliate dengan berkesan.


Anda akan diajar bagaimana untuk menghasilkan database pada web hosting anda.


..dan banyak lagi penerangan teknikal mengenai Cpanel dan tentunya panduan langkah demi langkah untuk membolehkan anda faham dengan lebih mudah.

Tidak ada komentar: